De lang verloren sedan keert na tien jaar afwezigheid terug naar Europa
Karma Automotive ontstond toen de Chinese groep Wangxiang de rechten op de Fisker Karma kocht nadat het bedrijf van Henrik Fisker in 2012 failliet ging. Ja, dezelfde Henrik Fisker die in 2016 Fisker INC. lanceerde en nu de elektrische SUV Ocean op de markt brengt.
Sindsdien is de Karma uitgebreid bijgewerkt, en het is de derde generatie (of eigenlijk de derde grondige facelift) die in mei op "geselecteerde Europese markten" zal verschijnen. Het bedrijf wil zich nu positioneren in het luxesegment en beweert veel werk te hebben gemaakt van de kwaliteit van zijn producten. Meervoud? Ja, want deze plug-inhybride sedan krijgt volgend jaar gezelschap van zijn 100% elektrische variant, de Gyesera, en van een coupé met de naam Kaveya.
Noch de fabrikant, noch zijn importeur, de Nederlandse Kroymans-groep, heeft al technische gegevens vrijgegeven... noch een prijs.