De nieuwe Peugeot 208 denkt er niet aan de Clio met rust te laten

1j geleden | Nicolas Morlet

Terwijl Renault net zijn Clio heeft gerestyled in de hoop de leiding in de verkoop van stadsauto's terug te pakken, reageert Peugeot op zijn beurt met een update voor zijn bestseller. En die besteedt evenveel aandacht aan de inhoud als aan de vorm.

De nieuwe Peugeot 208 onderscheidt zich door zijn vernieuwde voorkant, waar de LED's nu drie keer zo groot zijn en gescheiden zijn van de koplampen (op de sportuitvoering GT, althans). De grille heeft elementen in carrosseriekleur. De koplampen zijn ook opnieuw ontworpen en bevatten nu LED's voor alle verlichtingsfuncties. Aan de achterzijde is vooral de lichtsignatuur veranderd, terwijl het multimediasysteem aan boord is vernieuwd met een 10 duim groot scherm op alle modellen en een digitaal instrumentenpaneel.

Nieuwe hybride en elektrische aandrijflijnen

Het motorenaanbod is volledig herzien. De 136 pk sterke elektrische versie e-208 heeft nu gezelschap van een krachtigere variant die gebruikmaakt van de nieuwe Stellantis-motor-batterijcombinatie voor 156 pk en een actieradius van 400 kilometer.

Wat de verbrandingsmotor betreft, is de diesel verdwenen en maakt de microhybride 1,2 liter-benzine zijn debuut. Deze is verkrijgbaar in versies met 100 pk en 136 pk en wordt aangedreven door een elektromotor op 48 volt die in de versnellingsbak zit geïntegreerd en de start-stopfases voor zijn rekening neemt. De standaard 1.2 PureTech is nog steeds verkrijgbaar als instapmodel met 75 pk of 100 pk.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in