De toekomst van Chrysler ziet er zo uit
In 2024 verkocht het merk Chrysler minder dan 125.000 voertuigen, wat erg weinig is voor een merk dat ooit werd beschouwd als een van de "Big 3" in de VS. In feite spreken we over een daling van 80% sinds het begin van de jaren 2000, veroorzaakt door een verouderd en steeds kleiner assortiment. Bedenk dat de 300-sedan, waarvan de verkoop begin 2024 stopte, werd gelanceerd... in 2003. Tegenwoordig bestaat het assortiment uit slechts twee MPV’s: de Pacifica en de Voyager. Laatstgenoemde werd vorig jaar haastig opnieuw geïntroduceerd om het aanbod op te vullen en is eigenlijk een pre-facelift Pacifica, verkocht tegen een zeer aantrekkelijke prijs. Kortom, het merk maakt een trieste indruk. Toch lijkt de toekomst rooskleurig!
Halcyon
Dat zegt Chris Feuell, de CEO van het merk, die ook verzekert dat Chrysler profiteert van uitstekende financiering door Stellantis. Het blijkt dat de fabrikant zichzelf opnieuw uitvindt, en binnenkort zullen we het resultaat zien. Een aanwijzing zou het Halcyon-concept zijn, dat bijna een jaar geleden werd onthuld. Momenteel werken ingenieurs aan een industrieel haalbare versie van dit concept, met dezelfde eenvoudige en sobere stijl, die een betaalbaar voertuig zal opleveren. Dit voertuig zal zowel in hybride als elektrische versie worden aangeboden. Wanneer? Dat is nog een raadsel. Voordat het zover is, zou Chrysler dit jaar de nieuwe generatie van de Pacifica moeten onthullen en in 2026 een nieuwe crossover lanceren. We zullen zien…