Dit is de "perfecte motor" die een revolutie zou kunnen betekenen voor elektrische auto's
Deze motor is in feite een combinatie van de twee nieuwste concepten die Mahle de afgelopen jaren heeft gepresenteerd. Hij is ultracompact en bedankt volledig voor borstels en magneten voor een contactloze en dus wrijvingsloze werking. Hierrdoor worden er geen zeldzame aardmetalen gebruikt, die extreem duur zijn om te ontginnen en waarop China een monopolie uitoefent (<97%). Dit maakt de motor ook bijzonder energiezuinig, met een efficiëntie van 95%. Volgens de fabrikant van de apparatuur zijn deze waarden tot nu toe alleen bereikt door ultramoderne Formule E-motoren (elektrische F1-motoren).
Recordrendement en lange levensduur
Het ontwerp van deze motor, waarvan de koelvloeistof direct via de rotor wordt geïnjecteerd, betekent ook dat hij nooit oververhit geraakt. In tegenstelling tot de huidige elektrische auto's, die de prestaties beperken na een bepaalde tijd op vol gas om de motoronderdelen af te koelen, kan de motor van Mahle een hele dag draaien op 97 tot 100% van zijn maximale capaciteit. Dit opent niet alleen nieuwe perspectieven voor sportwagenfabrikanten, maar ook voor motorsportprestaties in het elektrische tijdperk.
Op dit moment heeft de fabrikant van de apparatuur nog niet gezegd hoe lang het gaat duren voordat deze revolutionaire motor in productie gaat. Maar het is zeker dat verschillende autofabrikanten geïnteresseerd zullen zijn.