Ferrari stopt al met bestellingen voor zijn nieuwste model. Het is slachtoffer van zijn eigen succes.

1j geleden | Nicolas Morlet

Afgelopen september onthulde Ferrari de Purosangue, de eerste SUV in haar rijke geschiedenis. Hoewel het puristen deed gillen - en Enzo Ferrari zich in zijn graf omdraaide - is het duidelijk dat de familiale Ferrari een succes is. Zozeer zelfs dat het merk de verkoop tijdelijk opschort om de productie van reeds bestelde voertuigen te garanderen.

Ferrari bevestigt de informatie, maar specificeert niet de duur van de opgeschorte orders. Waarschijnlijk gaan ze weer open als de levertijd is verkort. Die is voorlopig twee jaar! Zelfs voor Ferrari is dit een zeer lange tijd. Deze vertraging wordt met name verklaard door de vrijwillige beperking van de productie: de Purosangue zal niet meer dan 20% van de jaarlijkse verkoop van het merk kunnen bedragen, dat wil zeggen iets meer dan 2.000 eenheden als we afgaan op de cijfers - een record - van 2021.

Dus wie zijn chequeboek klaarhad, moet nog wat geduld oefenen...

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in