Ford doet de legendarische Capri herleven met een gloednieuw… elektrisch model
De ontwerpers hebben knipogend gekeken naar de originele Capri die in 1969 werd gelanceerd en geproduceerd tot 1986. Met name de voorlichten die doen denken aan de grille van de eerste Capri, de achterste zijruit en de gele kleur. De 19- tot 21-inch velgen en de gemoderniseerde achterlichten geven deze nieuwe Capri een unieke identiteit. Het interieur, vergelijkbaar met dat van de SUV Explorer, biedt digitale instrumenten en een groot verticaal scherm. De Capri onderscheidt zich ook door zijn met chroom versierde stuurwiel, retro gestyleerde bekleding en een ruime kofferbak van 627 liter.
Explorer-techniek
Op technisch vlak is de nieuwe Capri, net als de Explorer, gebaseerd op het MEB-platform van Volkswagen. Er zullen twee versies beschikbaar zijn: een achterwielaandrijving met 286 pk en een batterij van 77 kWh voor een bereik van 627 km, en een vierwielaandrijving met 340 pk en een batterij van 79 kWh die 592 km bereik biedt. De versie met vierwielaandrijving is krachtiger en haalt 100 km/u in 5,3 seconden. De maximale laadcapaciteit is 185 kW tegen 135 kW voor de achterwielaandrijving.
Middenklasse prijs
Qua prijzen positioneert de Capri zich tussen de Explorer en de Mach-E. De achterwielaangedreven versie begint bij € 51.450, terwijl de vierwielaandrijving voor € 63.450 wordt aangeboden. Een instapversie met 170 pk en een batterij van 52 kWh zal later worden aangeboden voor € 47.450.