Ford onthult zijn "race" vans: de Transit en Ranger MS-RT
Genaamd MS-RT - voor M-Sport Road Technology - vormen deze nieuwe afwerkingen het topgamma van hun respectievelijke modellen en onderscheiden ze zich door hun zeer gespierde uitstraling. De Transit Custom krijgt verbrede bumpers, specifieke dorpels, een pseudo-luchtuitlaat aan de achterkant, een imposante spoiler boven zijn achterste gedeelte, en natuurlijk bredere wielkasten en 19-inch velgen met Goodyear Eagle Sport-banden. Wat betreft de techniek heeft het chassis nieuwe ophangingen die de rijcapaciteiten versterken.
Wat de pick-up betreft, is het verschil net zo opvallend, met een spoiler die verschijnt op de top van de achterklep, 21’’ velgen met laagprofielbanden en een met 4 cm verlaagde ophanging die hem een valse lowrider look geeft. De interieurs zijn natuurlijk in overeenstemming, met onder andere kuipstoelen met specifieke bekledingen.
Diesel, hybride of elektrisch
Ondanks hun meer opvallende uiterlijk, verliezen de bedrijfswagens niets van hun utilitaire eigenschappen. De Transit Custom kan nog steeds tot 6,8 m3 en 1.124 kg aan goederen vervoeren. Evenzo is de Ranger nog steeds in staat om een ton in zijn laadbak te laden en tot 3.500 kg te trekken.
De motoren zijn op hun beurt afkomstig uit het standaard assortiment van de respectievelijke modellen. De Transit Custom wordt zo aangeboden met een diesel van 150 of 170 pk, een plug-in hybride van 232 pk en een elektrische van 286 pk. Wat de Ranger betreft, moet hij vreemd genoeg het 3.0-liter benzinemodel van 272 pk van de Ranger Raptor missen en wordt hij alleen aangeboden met de 3.0-liter dieselmotor van 240 pk.