GranTurismo Folgore is allereerste elektrische Maserati
De nieuwe GranTurismo heeft een klassieke uitstraling. Zijn profiel en proporties liggen in lijn met die van het vorige model, en als ultiem kenmerk draagt hij een zeer lange motorkap, versierd met drie kieuwen op de flanken. De voorkant introduceert het nieuwe design dat al te zien was op de exclusieve MC20 en de SUV Grecale.
Deze nieuwe generatie, voorlopig alleen leverbaar als coupé, heeft niet de grote V8-motor met zijn betoverende geluid. In plaats daarvan heeft Maserati de nieuwe twin-turbo Nettuno V6-motor met 490 pk geërfd, met zelfs 550 pk in de sportiefste versie: de Trofeo.
Maar het is ongetwijfeld de Folgore-versie die de grootste doorbraak van de nieuwe GranTurismo betekent: het is de allereerste Maserati die een elektrische motor krijgt. Of drie motoren om precies te zijn, die elk 300 kW leveren voor een gecombineerd vermogen van 760 pk! De 92,5 kWh sterke batterij die in de ruimte voor de transmissietunnel is geplaatst, maakt het mogelijk het zwaartepunt te verlagen zonder het evenwicht van de auto aan te tasten. Maar om meer te weten te komen over zijn prestaties of bereik, moeten we nog even wachten...