Grijs is helemaal uit volgens Fiat!

1j geleden Laurent Zilli

Een kleine revolutie in de auto-industrie: het Italiaanse merk Fiat heeft zich tot doel gesteld het stadslandschap op te fleuren en heeft besloten één kleur helemaal van zijn keuzekaart te schrappen.

Enkele dagen geleden nam Olivier François, CEO van Fiat, deel aan een zeer originele marketingactie. Hij zat achter het stuur van een grijze Fiat 600e (die binnenkort wordt gelanceerd) waarop deze door een kraan werd opgetild en in een enorme bus oranje verf werd gedompeld. De scène vond plaats op het piazza van Lerici, een klein kustplaatsje aan de Riviera, een regio die bijzonder gewaardeerd wordt om zijn kleurrijke landschap. Het evenement had ook een naam: Operation No Grey. Is de boodschap duidelijk?

Alleen echte kleuren

Fiat heeft duidelijk besloten om zichzelf te positioneren als het merk dat geen grijs aanbiedt. Olivier François legt ook uit dat dit een manier is om de 'Italianiteit' van het merk te bevestigen, dat afkomstig is uit een land dat zo rijk is aan kleur. Vanaf nu bevat de kleurenkaart van Fiat alleen nog maar tinten “geïnspireerd door de Italiaanse lucht, het land, de zee en de zon”. Dit zijn onder andere Venezia-blauw, Scicilia-oranje, Gelato-wit en Passione-rood. Een riskante gok of een verstandige zet? De toekomst zal het uitwijzen, want grijs is een zeer populaire kleur op de automarkt en een van de makkelijkste om te verkopen op de tweedehandsmarkt. In ieder geval is deze gok best verfrissend en kan die alleen maar goed zijn voor het autolandschap.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in