Het sportgamma van Mercedes verwelkomt een nieuw lid

1j geleden Stephane Monsin

Na de SL Cabriolet nieuw leven in te hebben geblazen, presenteert Mercedes nu de coupéversie. Dit is de tweede generatie van de Mercedes AMG GT. Hij is veelzijdiger dan zijn voorganger, maar heeft een technische eigenschap die puristen misschien niet zal aanspreken...

Fans van de Mercedes AMG GT, die de concurrentie aangaat met de Porsche 911, wachten al jaren op zijn opvolger. Wel hij is er! En terwijl de AMG GT Coupé van de eerste generatie nogal radicaal was, is de tweede versie veel veelzijdiger. Ten eerste heeft hij achterin twee zitplaatsen (optioneel) voor kinderen tot 1,5 meter lang, vertelt Mercedes-AMG. Ten tweede kan de achterbank zelfs worden neergeklapt om een bagageruimte te creëren met een inhoud tot 675 liter (321 liter met de bank op zijn plaats). De achterklep kan zelfs worden geopend met een handenvrij systeem dat het in- en uitladen vergemakkelijkt. Best handig voor een sportwagen! Wat ooit pure achterwielaandrijving was, is nu vierwielaandrijving met het variabele 4Matic + systeem. Dit zorgt voor extra gemoedsrust in natte of winterse omstandigheden, maar ook voor extra gewicht, want de AMG GT 63 4Matic + Coupé weegt 1.970 kg! Is dit een gewicht dat een echte sportwagen waardig is? We zullen het ontdekken tijdens de nakende proefrit...

Achterwielsturing

Deze Mercedes AMG GT Coupé is zo veelzijdig dat je bijna voorbij zijn hart zou kijken: een 4 liter-twinturbo V8 die in de versie AMG GT 63 585 pk levert. Dat is evenveel vermogen als de vroegere AMG GT R, ooit de meest radicale van het gamma. De AMG GT 55 gebruikt dezelfde motor, maar ziet zijn vermogen verlaagd tot 486 pk. In het gunstigste geval accelereert de auto in 3,2 seconden van 0 naar 100 km/u, met een topsnelheid van 315 km/u. De nieuwe AMG GT Coupé heeft standaard ook achterwielsturing. Afhankelijk van de snelheid sturen de achterwielen in tegengestelde richting (tot 100 km/u) of in dezelfde richting (boven 100 km/u) als de voorwielen.

In het interieur vinden we dezelfde sfeer als in de nieuwste Mercedessen. In de eerste plaats de SL, met een groot verticaal centraal aanraakscherm dat de meeste instellingen regelt.

Prijzen zijn nog niet bekendgemaakt.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in