Honda kiest voor radicaal andere HR-V!
De nieuwe Honda HR-V doet zich gelden. Hij behoudt een grote bodemvrijheid, maar ziet er veel slanker uit dan het model dat hij vervangt. De look is nieuw, met een verlaagde daklijn, uitgesproken rondingen op de carrosserie en hoge gespierde wielkasten op de achterkant. De voorkant is ook nieuw. Het radiatorrooster in carrosseriekleur zit namelijk in de bumper verwerkt.
De cockpit ziet er eenvoudiger uit. Overzichtelijker ook, met nog altijd fysieke knoppen, al zijn ze tot het minimum beperkt voor een gemakkelijke en ergonomische bediening van de airconditioning. Over de koffer- en interieurruimte geeft Honda nog geen cijfers vrij. Dat waren net de sterke punten van het vorige model. De Japanners houden het op "uitzonderlijk".
Beperkte autonomie
In lijn met de doelstelling om al zijn modellen tegen 2025 te elektrificeren, zal Honda deze HR-V uitsluitend met een hybride motor aanbieden. Een klassieke hybride aandrijflijn - Honda noemt ze e:HEV - wat betekent dat een benzinemotor samenwerkt met een elektrische motor die de eerstgenoemde helpt het brandstofverbruik te beteugelen. De batterij moet u dus niet opladen via het elektriciteitsnet, wat betekent dat de elektrische autonomie zeer beperkt blijft.
Voor potentiële kopers is een speciale website in het leven geroepen. Maar de nieuwe HR-V zal pas aan het eind van het jaar op onze wegen verschijnen.