Honda zet zijn Europese HR-V in de kijker
Naast zijn slanke vormen - die we niet als een coupé zouden omschrijven zoals Honda dat doet – blijft de nieuwe HR-V zich vooral focussen op interieurruimte en flexibiliteit. De beenruimte achterin is nog eens 35 millimeter groter dan bij het lang niet ondermaatse huidige model. Dankzij de vondst van de Magic Seats kan elke stoel afzonderlijk worden neergeklapt om een vlakke vloer te creëren. Honda zegt dat er dan twee fietsen met 26-duimswielen in de koffer passen. Hoeveel het totale volume bedraagt, is nog niet bekend.
Net als de Jazz zal de HR-V alleen met een hybride motor in de cataloog staan. Zijn 1.5 i-VTEC wordt gecombineerd met twee elektromotoren en levert zo een totaal van 131 pk. Automatisch start de SUV in de elektrische modus, waarbij de verbrandingsmotor alleen wordt gebruikt als hulp bij het optrekken of met hogere snelheden.
Uiteraard legt het nieuwe model zijn passagiers in de watten met meer veiligheid en extra comfort. Op het dashboard prijkt een tft-scherm van 7 duim, compatibel met Apple CarPlay en Android Auto. Daarnaast is er een lichte vorm van semi-autonoom rijden, een dodehoekcontrole en Hill Descent Control dat automatisch de snelheid handhaaft op afdalingen voor wie zich off-road durft te wagen.