Hyundai betreedt de betaalbare EV-markt

2d geleden | Laurent Zilli

De categorie van betaalbare elektrische auto's staat nog maar in de startblokken. Hyundai, dat eerst de wereld veroverde op basis van betaalbaarheid, draagt alvast zijn steentje bij met de Inster.

Met een lengte van 3,80 meter valt de Hyundai Inster vanzelfsprekend in de A-categorie van voornamelijk stadsvoertuigen. Het is ook niet verwonderlijk dat dit model nog een kleine cross-over toevoegt aan een markt waar er al geen tekort aan is. Een van de argumenten zou zijn originele uiterlijk kunnen zijn, met een sympathieke snoet die zowel zelfverzekerd als bescheiden oogt. Het interieur is modern en goed ingericht, en de standaarduitrusting lijkt zeer royaal. Voor de binnenruimte: we zullen moeten wachten tot we hem in het echt zien om een idee te krijgen.

Twee versies

Bij de lancering, verwacht voor de herfst, zal Hyundai twee versies van de Inster aanbieden. De eerste krijgt 97 pk, een 42kWh-batterij en een actieradius van ongeveer 300 kilometer. De tweede, met een 115pk-motor en een 49kWh-batterij, kan een actieradius tot 355 kilometer voorleggen. Een van de grootste pluspunten van het model is het hoogste oplaadvermogen in het segment, met maximaal 120 kW op een snellaadpunt, waarmee je in 30 minuten 10-80% kunt opladen.
De grote vraag blijft: wat is zijn prijs? Er ligt nog niets definitief vast, maar Hyundai belooft een vanafprijs van minder dan 25.000 euro. De Inster gaat de strijd aan met de Renault 5, de Citroën ë-C3, de Opel Frontera, de Fiat Grande Panda en natuurlijk de Dacia Spring.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in