In navolging van zijn bedrijfsvoertuigen vernieuwt Stellantis zijn gamma monovolumes. Maar er zit nog een addertje onder het gras...
De Peugeot e-Traveller is de eerste die officieel wordt gemaakt, maar de Citroën Ë-Spacetourer, Fiat e-Ulysse en Opel Zafira-e zouden moeten volgen, met dezelfde technische ontwikkelingen. Deze wijzigingen zijn eerder klein, want net als de nieuwe e-Rifter hebben de grote MPV's geen recht op de nieuwe motor of batterij van de groep. Ze behouden hun motor van 136 pk, gecombineerd met een batterij van 50 kWh die nu een WLTP-actieradius van 224 kilometer belooft. De andere variant met een batterij van 75 kWh blijft ook behouden, waardoor de actieradius met 20 kilometer toeneemt tot 350 kilometer (WLTP). Deze winst is mogelijk gemaakt door de algehele inspanningen op het gebied van efficiëntie, maar ook dankzij het nieuwe energieterugwinningssysteem met drie niveaus die kunnen worden aangepast met de peddels op het stuurwiel. Maar dit is nog steeds maar een fractie van de 416 kilometer van een Volkswagen ID.Buzz, of de 440 kilometer van bijvoorbeeld een Maxus Mifa 9.
Ook nieuwe functies aan boord
Naast hun nieuwe styling - Peugeot gebruikt een nieuwe lichtsignatuur en full-LED koplampen - krijgen de nieuwe minivans ook een vernieuwd interieur, met een digitaal instrumentenpaneel en een nieuw scherm van 10 duim voor het vernieuwde multimediasysteem. Dat laatste is voorzien van draadloze connectiviteit met Apple Carplay en Android Auto, terwijl de GPS-kaart op afstand automatisch wordt bijgewerkt.