KGM Actyon: SsangYong zet zijn transformatie voort

3mnd geleden | Quentin Pannaud

Sinds de overname door het Koreaanse conglomeraat KG heeft SsangYong een totale herziening van zijn merkimago, positionering en productlijn ingezet. Na de Torres en de EVX is hier de nieuwe en veelbelovende SUV Actyon.

Na 20 jaar heen en weer geslingerd te zijn tussen Daewoo, SAIC en vervolgens Mahindra & Mahindra, lijkt SsangYong eindelijk wat rust te hebben gevonden. Het Koreaanse chaebol KG, dat het bedrijf in 2022 heeft overgenomen, wilde het nieuw leven inblazen door middel van een nieuwe naam, KGM (voor KG Mobility), een herpositionering als "toegankelijke premium", en een nieuwe ontwerpfilosofie die meer "avontuurlijk" is. Laten we niet vergeten dat het eerste model van SsangYong, de Korando (1983), een Jeep CJ-7 was die onder licentie in Korea werd geproduceerd en voor de gelegenheid werd omgedoopt. Het merk is dus volledig legitiem om weer aan te sluiten bij zijn robuuste roots.

De nieuwe Actyon combineert sportiviteit en avontuur

Overigens zijn de Torres en de EVX, met hun grille met zes strepen, een knipoog naar dit eerste model, en in mindere mate naar de zeven strepen die alle Jeep-modellen sinds de naoorlogse periode kenmerken. De nieuwe Actyon, die 18 jaar na een eerste generatie met een zeer controversieel uiterlijk (dat is het minste wat je kunt zeggen!) op de markt komt, heeft ook deze eigenschap. Het is een grote, sportief ogende familie-SUV, met een slank silhouet, een aflopende daklijn en slanke koplampen. Voor het door KGM gewenste avontuurlijke aspect kan hij rekenen op een verhoogde bodemvrijheid, kunststof bumpers en prominente wielkasten.

In benzine en elektrisch?

Het interieur is chique en de hoogwaardige materialen suggereren een hogere afwerkingskwaliteit. We zullen echter nog even moeten wachten om meer te weten te komen over zijn uitrusting en ingebouwde technologieën, evenals zijn motoren. Als we uitgaan van die van de Torres en de EVX, zou hij de 1.5L turbo benzinemotor met 163 pk en de elektrische aandrijflijn met 207 pk kunnen overnemen. Laten we hopen dat hij niet te duur wordt, want, herpositionering of niet, SsangYong heeft zich altijd onderscheiden door zijn goede prijs-kwaliteitverhouding. Laten we hopen dat dit niet verandert.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in