Komt het plezier terug bij Stellantis?
Zou het vertrek van Tavares de deur openen voor de terugkeer van plezier bij Stellantis? De vraag is opmerkelijk, gezien het feit dat Tavares een echte liefhebber is van mooie auto's en hij, toen hij bij Renault werkte, verantwoordelijk was voor de heropleving van Alpine. Eenmaal aan het hoofd van PSA en later Stellantis, maakte passie echter plaats voor een obsessie: kostenbesparing. In deze hyperrationele context is er weinig ruimte voor leuke auto's, tenzij ze, zoals de Alfa Romeo 33 Stradale, veel winst opleveren. Laten we echter aannemen, omdat het hier over Fiat gaat, dat het Italiaanse merk niet op Tavares heeft gewacht om te serieus te worden. Al onder Sergio Marchionne werd alles wat niet rendabel genoeg was geëlimineerd.
Coupé
Hoe onwaarschijnlijk het ook is dat het snel zal gebeuren, het nieuwe ontwerp van TheOttle laat ons dromen. Stel je een nieuwe Fiat Coupé voor, geïnterpreteerd op de manier van 2025. De meest scherpe waarnemers zullen opmerken dat de koplampen en grille geleend zijn van Lynk&Co. Dit toont op een verrassende manier aan dat Lynk&Co misschien wel geïnspireerd is door de voorkant van de Fiat Coupé uit 1993. Aan de achterkant vervangt de ontwerper de kleine ronde lampen van de Fiat door de lichtblokken van de Bentley Conti GT. En dit alles resulteert in een ontwerp dat werkt. Dus waarom niet? Tenslotte is Honda bezig met de herintroductie van de Prelude, en Toyota lijkt een nieuwe Celica voor te bereiden. Wie liever deze coupé dan een SUV zou willen, steek je hand op!