MG Cyberster: ontdek de uitgelekte details!
Na een zeer overtuigende "4" bevestigt MG zijn zoektocht naar meer vermogen en zijn wil om in de toekomst fun-to-drive voertuigen aan te bieden. De nieuwe roadster, die Cyberster heet, ligt in de lijn van de emblematische modellen van de fabrikant, de MG A en MG B uit de jaren 50 tot 80 natuurlijk, maar ook de MG F en TF, waarvan de productie in 2011 stopte. Dit alles, in elektrische vorm natuurlijk, in overeenstemming met de nieuwe oriëntatie van de Brits-Chinese fabrikant.
Een grote verrassing... én een dikke!
Maar als deze laatste qua positionering concurrenten waren van de Mazda MX-5, zal het nieuwe model eerder concurreren met de BMW Z4, Porsche Boxster en zelfs de Mercedes SL qua omvang. Als de gegevens kloppen, zou deze MG Cyberster 4,54 meter lang zijn. Meer zelfs: als we weten dat een elektrische auto meer weegt dan een auto met verbrandingsmotor vanwege de massa van zijn batterij, hadden we de 2 ton (1.985 kilo precies) die de technische fiche aankondigt, niet verwacht. Ter info: een MX-5 meet tegenwoordig 3,92 meter en weegt minder dan een ton! Een andere wereld dus...
Verschillende versies
De nieuwe oriëntatie van deze roadster wordt ook bevestigd op het vlak van de motoren. MG stelt verschillende versies voor, met vermogens die variëren van 315 tot... 536 pk! Deze laatste zullen worden uitgerust met twee motoren (één per as), waardoor vierwielaandrijving tot de mogelijkheden behoort. Voor gegevens over batterijcapaciteit en actieradius, alsmede over de prestaties, zullen we moeten wachten op de officiële presentatie van het model op 18 april.
Behouden uiterlijk
Op de foto's, die kennelijk zijn genomen ter homoloatie door de Chinese vervoersautoriteiten, lijkt de auto op het Cyberster-concept waaraan hij twee jaar geleden zijn naam ontleende. De gespierde voorkant, met zijn Alpine A110-look, contrasteert met de verticale en hoekige achterkant, met zijn op zijn zachtst gezegd uitvoerige LED-verlichting die zeker voor een herkenbare lichtsignatuur in het verkeer zal zorgen. Voor het interieur, daarentegen, moeten we wat meer geduld oefenen...