Maxus ontwikkelt zijn dieselgamma!

6d geleden Laurent Zilli

Na zijn opmars met scherp geprijsde elektrische bestelwagens, richt de Chinese fabrikant Maxus zich nu op wat de Europese markt écht vraagt: diesel.

Maxus, net als MG onderdeel van de SAIC-groep, heeft zich gespecialiseerd in elektrische lichte bedrijfswagens. De bestelwagens van Maxus winnen snel terrein bij bedrijven en overheidsdiensten, mede dankzij een strategisch dealernetwerk in en rond grote steden. Na de introductie van zijn bestelwagens verraste Maxus recent met de T90 EV en eTerron9, de eerste volledig elektrische pick-ups op de markt, waarmee het concurrenten als Ford en Toyota voor was. Nu zet Maxus een volgende stap in zijn strategie om merkbekendheid verder uit te bouwen.

Zonder de 'e’

In Australië voert Maxus de laatste validatietests uit met de Terron9, dit keer zonder de ‘e’ voor elektrisch. De aanpassingen aan de voorkant, waaronder een echte grille, verraden de aanwezigheid van een verbrandingsmotor: een 2,5 liter-viercilinder diesel met 220 pk. Hoewel dit model in eerste instantie voor de Australische markt is ontwikkeld, lijkt een Europese lancering niet onwaarschijnlijk. Maxus biedt immers al dieselmotoren aan in zijn Europese catalogus voor de bestelwagens Deliver7 en Deliver9. Met een iets groter formaat en een scherpere prijs dan de Ford Ranger en Toyota HiLux, zou de Terron9-diesel een interessante aanvulling op het Europese aanbod kunnen vormen. Wordt vervolgd …

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in