Met de Tasman speelt Kia in een nieuwe liga

2w geleden | Quentin Pannaud

Kia waagt zich aan een onverwachte categorie: de pick-up. De nieuwe Tasman mikt op een internationaal publiek en kiest opvallend genoeg alleen voor verbrandingsmotoren.

Maand na maand breidt Kia zijn modelaanbod uit en verovert het merk gestaag elk marktsegment. Na de lancering van de elektrische bestelwagens PV1, PV5 en PV7, voegt de Koreaanse fabrikant nu pick-ups toe aan zijn bedrijfswagengamma. De nieuwe Kia Tasman gaat de concurrentie aan met gevestigde namen als de Toyota Hilux, Isuzu D-Max, Ford Ranger en Volkswagen Amarok. De Tasman valt op met zijn gewaagde design: een imposante lengte van 5,38 meter, barokke lijnen, een geometrisch silhouet, grote zwarte kunststof details, scherpe hoeken en opvallende wielkasten. Een keuze voor wie graag de aandacht trekt!

Benzine of diesel

Binnenin biedt de Tasman een opvallend rustgevende sfeer met een strak, zengeïnspireerd dashboard, zowel in kleurgebruik als materiaalkeuze. Het brede, horizontale digitale paneel bevat twee schermen van 12,3 duim: één voor de bestuurder en één voor infotainment. Onder de motorkap ligt echter geen elektromotor, wat we tegenwoordig gewend zijn van Kia, maar de keuze tussen een 2,5 liter grote benzinemotor met 277 pk of een 2,2 liter grote diesel met 210 pk. Voor wie hoopt op een Europese lancering: de kans is klein. De Tasman is voornamelijk bestemd voor Australië, Zuidoost-Azië en enkele opkomende markten -tenzij Kia een hybride variant overweegt.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in