Moeilijke merknaam, ambitieus doel

3j geleden

Geely, eigenaar van Volvo, ontwikkelt een nieuw premiummerk van elektrische voertuigen dat de grote jongens in het vizier neemt.

 

Volgens de geruchten in de wandelgangen zou Geely's nieuwe merk Zeekr gaan heten en in samenwerking met Baidu, de Chinese internetzoekmachine, worden opgericht en beheerd. Deze nieuwe entiteit wil  high-end elektrische auto's op de markt brengen via een distributienetwerk vergelijkbaar met dat van Tesla. Met enkel showrooms in grote steden dus.

Net als Lynk & Co, een ander merk van Geely en Volvo, zouden Zeekr-eigenaars deel uitmaken van een club met activiteiten, evenementen van allerlei aard, enz. Voorlopig houdt de Chinese fabrikant de lippen stijf op elkaar, maar het bedrijf ondernam wel stappen in copyright.

 

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in