Nieuwe Renault Captur, een facelift zoals het hoort
Inmiddels zijn we zo gewend geraakt aan ‘stille’ facelifts dat we ons steevast afvragen of we niet te maken hebben met een compleet nieuw model, wanneer een fabrikant het uiterlijk van een model grondig verandert. Dat is niet het geval bij de uit 2019 daterende Captur, die desondanks een radicaal veranderd gezicht krijgt, net als de Clio een paar maanden eerder. Dat nieuwe gezicht sluit beter aan bij het nieuwe design van het merk, zoals bijvoorbeeld te zien op de recente Scénic en de op til staande Rafale. Aan de achterkant zijn de veranderingen subtieler, met lichte wijzigingen aan de lichten en diffusor, en natuurlijk de komst van het nieuwe Renault-logo.
Alpine
Net als de andere modellen in het gamma krijgt de Captur nu de afwerking Esprit Alpine, die bovenaan het gamma van drie uitrustingsniveaus prijkt en gekenmerkt wordt door een sfeer die zowel elegant als sportief is. Afhankelijk van het uitrustingsniveau kunt u ook kiezen voor een multimediasysteem op basis van Google Automotive 2, een primeur in deze categorie. Tot slot moet je ook nog keuzes maken onder de motorkap, want de Renault Captur wordt aangeboden met vier motoren: 1.0-turbobenzine van 90 pk benzine, 1.3-turbobenzine van 160 pk met lichte hybridisering, 1.6-benzinehybride met 145 pk en, op bepaalde markten, komt er later een benzine-LPG-versie. De plug-inversie daarentegen is verdwenen. De lancering staat gepland voor april, maar prijzen zijn er nog niet.