Nieuwe Renault Scénic, in de voetsporen van de Mégane
Terwijl de gloednieuwe Renault Espace, voor deze generatie nog, in de wereld van de verbrandingsauto's blijft, is de nieuwe Scénic nu 100% elektrisch. Hij maakt uiteraard gebruik van hetzelfde platform als de Mégane E-Tech Electric, waardoor het model bijzonder licht is in vergelijking met de meeste elektrische auto's in dezelfde categorie: rond 1.800 kilos.
Het grote verschil is natuurlijk dat de Scénic zijn naam alle eer wil aandoen door ruimte aan boord en een bagageruimte (545 liter) te bieden die passen bij zijn familiekarakter. Aan de andere kant, laat er geen misverstand over bestaan: het tijdperk van hyperversatiele interieurs, dankzij achterzetels die vrijwel naar believen kunnen worden gebruikt, is voorbij. De 'trucjes' die de Scénic zal gebruiken om reizen aangenaam te maken zijn de tablethouders die in de centrale armsteun achterin zijn geïntegreerd en het panoramische dak waarvan het glas in afzonderlijke segmenten ondoorzichtig kan worden gemaakt.
Tot 620 km
Op technisch gebied wordt de nieuwe Renault Scénic in twee versies aangeboden. De eerste krijgt een motor van 170 pk, een batterij van 60 kWh met een actieradius tot 420 kilometer en een snellaadfunctie tot 130 kW. De tweede versie heeft 220 pk (nog steeds met één motor vooraan), een batterij van 87 kWh met een gemiddelde WLTP-actieradius van meer dan 620 kilometer en een snellaadcapaciteit van 150 kW. De auto zal naar verwachting begin 2024 op de markt komen en de prijzen worden later bekendgemaakt.