Nieuwe Suzuki S-Cross probeert meer te paaien
Hij begon zijn carrière als de SX4 en werd in 2013 omgedoopt tot SX4 S-Cross. Deze keer heet hij alleen nog S-Cross. Zijn look is volledig anders en vooral braver: nieuwe LED-lampen, een nieuwe grille en een veel grotere achterlichtsignatuur. Door de toevoeging van hoekige wielkasten oogt de S-Cross veel robuuster dan voorheen. Het gewicht, met slechts 1.195 kg als tweewielaandrijver, ligt echter nog steeds zeer laag. Een Japanse specialiteit…
Geen nieuwe motor
Dit brengt ons bij de technische kant: de S-Cross zal nog steeds worden aangeboden met twee- of vierwielaandrijving. Onder de motorkap spotten we geen revolutie, want de S-Cross maakt gebruik van de 1.4-turbobenzinemotor versterkt door een mildhybride module op 48 volt. Het vermogen bleef met 129 pk ongewijzigd. Het verbruik, zegt u? 5,3 liter per 100 kilometer.
Aan boord is het scherm van het multimediasysteem gegroeid (9 duim). Het volume van de bagageruimte blijft ongewijzigd (430 liter) en achterpassagiers kunnen hun rugzittingen achterover doen leunen voor meer comfort. Tenslotte is ook het arsenaal aan rijhulpmiddelen gegroeid. Verwacht wordt dat de auto uiterlijk begin 2022 in de verkoop gaat.