Nieuwe ambities voor Skoda
Skoda viert de 30ste verjaardag van de overname door de Volkswagengroep en het gaat goed met het automerk dat zich ooit moest beredderen achter het Ijzeren Gordijn. Heel goed, zelfs. De constructeur breidt almaar verder uit en zal bijvoorbeeld binnenkort een coupéversie van de Enyaq, zijn kleine SUV, voorstellen.
Maar het merk wil ook terugkeren naar zijn roots, toen het klanten aan zich wist te binden door vooral betaalbare ‘Duitse kwaliteit’ aan te bieden. Skoda wil weer laagdrempelig zijn en zal instapversies van al zijn modellen aanbieden, en zo een nog bredere klantenkring aanspreken. Komt er een prijzenoorlog tussen de goedkope merken ?.
Verder komt er een kleine, betaalbare elektrische auto, gedeeld met Seat en gepland voor 2025. Het merk zoekt ook nieuw afzetgebied. Enkele jaren geleden al boorde het nieuwe markten aan zoals China, Zuid-Amerika en India, nu gaat ook Afrika met aangepaste voertuigen voor de bijl.