Nieuwe facelift voor de Suzuki Vitara
De bescheiden Vitara is in Europa al tien jaar op de weg en lijkt nog steeds te genieten van een redelijk respectabele carrière. Het moet gezegd, Suzuki heeft deze carrière vakkundig beheerd door de interesse in het model op te wekken met achtereenvolgens een eerste cosmetische revisie (2018), een mildehybride aandrijflijn op 48 volt (2020) en vervolgens een volledig hybride versie (2022). Deze keer keert de fabrikant terug naar de cosmetische ingrepen, al is er ook technologisch een en ander veranderd.
Soepel
Terwijl de vorige cosmetische veranderingen bedoeld waren om het model meer karakter te geven, is het doel deze keer meer elegantie. De nieuwe voorkant ziet er 'gladgestreken' uit, met een radiatorgrille die bijna volledig is ontdaan van chroom, verfijnde LED-lampen en een zekere soberheid van details. Verder is er niets veranderd, afgezien van andere kleuren en nieuwe 'aerodynamische' velgen. Ook binnenin blijft alles bij het oude. De enige verandering is een geheel nieuw multimediasysteem met een aanraakscherm van 9 duim - geconnecteerd uiteraard - dat zelfs op afstand toegang biedt tot bepaalde functies. Het veiligheidsarsenaal van de Vitara is ook versterkt met onder andere actieve rijstrookassistentie en vermoeidheidsdetectie. Het aanbod van aandrijflijnen blijft hetzelfde: 1.4-turbo mildehybride 48V 130 pk, of 1.5 Full Hybrid 115 pk. Prijzen zijn er nog niet.