Nieuwe generatie voor de Subaru Forester
Iedereen die in bergachtige gebieden woont, een strenge winter doormaakt of regelmatig een aanhangwagen trekt, weet dat de Subaru Forester een betrouwbare keuze is. In Europa wordt hij echter benadeeld door zijn grootste troef: de combinatie van de boxermotor en standaard 4x4-aandrijving zorgt voor uitstekende wegligging, maar ook voor een hoger brandstofverbruik en uitstoot. En dat strookt niet met de Europese voorkeuren. Toch keert de Forester terug in zijn zesde generatie, voor wie nog steeds op zoek is naar dit type krachtige en veelzijdige machine.
E-Boxer
Eigenlijk zouden we het eerder een 5.5-generatie noemen, aangezien de nieuwe Forester op dezelfde basis is gebouwd als zijn voorganger, maar nu 10% stijver is. De afmetingen zijn grotendeels detzelfde gebleven, net als de binnenruimte en de 508 liter bagageruimte. Het uiterlijk daarentegen is volledig vernieuwd en, naar onze mening, zeer geslaagd, wat niet altijd het geval was bij eerdere modellen. Ook het interieur is opnieuw vormgegeven, met een betere integratie van het multimediasysteem en het royale verticale scherm. Dit systeem, samen met het geüpgradede EyeSight-pakket voor bestuurdersassistentie, biedt verbeterde functionaliteit. De Forester behoudt zijn 2-liter e-Boxer-motor (microhybride), met 150 pk en 194 Nm. De prijzen zijn nog niet bekendgemaakt.