Opel Astra nu ook beschikbaar met stekker
Opel hoefde niet ver te zoeken naar componenten om zijn Astra te elektrificeren: als technisch neefje van de Peugeot 308 graait hij uiteraard uit dezelfde onderdelenbak. De motor van 115 kW/156 pk wordt aangedreven door een batterij van 54 kWh. Het aerodynamische ontwerp van de Astra, alsook van de breakversie, zorgt voor een bijzonder laag brandstofverbruik van 12,7 kWh/100 km. Dit resulteert in een WLTP-actieradius van 416 kilometer. De auto kan worden opgeladen met maximaal 11 kW op wisselstroom en maximaal 100 kW op gelijkstroom (bij een openbaar laadstation), waardoor 80 procent van de actieradius in 30 minuten kan worden teruggewonnen. De plaatsing van de batterijen heeft geen invloed op het laadvolume, dat op de break 516 liter blijft, genoeg om aan de ruimtebehoefte van het hele gezin te voldoen.
Naamsverandering
Het motorenaanbod van de Duitse compacte auto is nu nog breder, met benzine-, diesel-, plug-inhybride én elektrische motoren. Het enige wat ontbreekt is een conventionele hybride om het pakket compleet te maken, wat wellicht niet lang meer op zich zal laten wachten aangezien deze nieuwe motor onlangs bij Peugeot verscheen. De nieuwe auto heet trouwens gewoon Astra Electric, want Opel lijkt het "-e" achtervoegsel van de Corsa-e en Mokka-e te willen laten vallen.