Porsche breidt het Macan-gamma uit met de basisversie en de 4S
Gelanceerd in het voorjaar van vorig jaar, werd de gloednieuwe (uitsluitend) elektrische Macan aangeboden in twee versies: 408 pk (Macan 4) of 639 pk (Macan Turbo). De vanafprijs was 88.000€, maar deze is onlangs lichtjes gedaald dankzij de introductie van het basismodel genaamd eenvoudigweg… Macan. Deze heeft 340 pk of zelfs 360 pk in de tijdelijke boost-fase (Launch Control) en ondanks dit relatief bescheiden vermogen zou hij echt leuk moeten zijn om te rijden. Zijn bijzonderheid is dat hij slechts één motor gebruikt op de achterwielen. Dit is dus de eerste Macan met achterwielaandrijving. Als bonus betekent de afwezigheid van een voorste motor een gewichtsvermindering van 110 kilo. Dit komt de wendbaarheid en de autonomie ten goede, aangezien de Macan een gemiddelde actieradius van 641 km haalt uit zijn 100 kWh-batterij.
4S
Een andere nieuwigheid in de catalogus is de 4S-versie, die is uitgerust met twee motoren die samen 448 pk leveren in normale omstandigheden en tot 516 pk en 820 Nm in de boost-fase. De 0-100 km/u wordt zo afgelegd in 4,1 seconden. Wat betreft de gemiddelde WLTP-actieradius, wordt deze aangekondigd op 606 km. Opmerkelijk is dat de Macan 4S standaard is uitgerust met het PASM-onderstel met luchtvering en alle Macan-modellen ondersteunen snelladen tot 270 kW, zodat ze van 10 tot 80% kunnen opladen in 20 minuten.
Porsche kondigt ook andere nieuwigheden in het assortiment aan, zoals extra kleuren, een bredere keuze aan velgen en vooral een optioneel Off-road design package dat van de Macan een geloofwaardige softroader maakt. De Porsche Macan begint voortaan bij 84.500€, reken op 95.300€ voor de Macan 4S.