Porsche lanceert superversie van Cayenne
De nieuwkomer knijpt 640 pk uit zijn 4,0-liter-V8 met biturbo, dat is 90 stuks bovenop de Cayenne Turbo. Maar zelfs met zoveel pk's is de Turbo GT niet de krachtigste Cayenne. De Cayenne Turbo S E-Hybrid heeft nog steeds 680 paarden wanneer zijn twee motoren (benzine en elektrisch) al hun vermogen in de strijd werpen.
Maar de nieuwkomer is sportiever. Hij komt er exclusief als coupé en krijgt een hele reeks verbeteringen die hem nog dynamischer maken: versterkte ophangingen en een met 15 millimeter verlaagd chassis, vierwielsturing, herwerkte vooras, specifieke Pirelli P-Zero Corsa-banden, keramische remmen en een titanium uitlaatsysteem. Hij is ook uitgerust met alle elektronische apparatuur die door de fabrikant wordt aangeboden voor een optimale efficiëntie: torque vectoring, actieve rolstabilisatie en zo meer.
Het resultaat? Een chrono van 7:38:09 neergezet op de 20,9 kilometer lange Nordschleife op de Nürburgring, een nieuw officieel record voor een SUV!