Renault Mégane verandert grondig en wordt elektrisch
Renault Mégane E-Tech Electric, of MeganE (uitgesproken als "Megan-i"): Renault laat de keuze over hoe het zijn toekomstige model wil noemen. Tot nu toe een compact auto, maar ook beschikbaar als break en in het verleden zelfs coupé en cabriolet, verandert het model zijn stijl en krijgt het de veel massievere look van een cross-over. Hij houdt het midden tussen een traditionele auto en een SUV. Niet helemaal een verrassing: in feite is het gewoon de productieversie van het Mégane eVision-concept zoals die in het najaar van 2020 werd voorgesteld. De productieversie blijft er heel dicht bij.
450 kilometer
Op basis van het kersverse platform van de Alliantie, speciaal ontwikkeld voor elektrische voertuigen (CMF-EV), krijgt de Renault MéganE een nieuwe elektrische aandrijflijn. De 160 kW (217 pk) sterke motor wordt aangedreven door een batterij van 60 kWh, goed voor een WLTP-actieradius van 450 kilometer. Andere details, met name over het opladen, worden voorlopig nog door de fabrikant geheimgehouden.
Laatste testfase
Als u onze Franse buren bezoekt, kunt u de nieuwe Mégane deze zomer misschien al zien, want er zullen 30 exemplaren de weg op gaan in de handen van Renault-ingenieurs die er de laatste ontwikkelingsfase mee doorlopen. Deze prototypes worden bekleed met een nieuwe, intern ontworpen camouflage opgetrokken uit het nieuwe logo van het merk. We mogen de nieuwe Mégane tegen het einde van het jaar in de showrooms verwachten.