Renault bevestigt zijn trouw aan autosalons
Het autosalon van München is net tot een teleurstellend einde gekomen, Parijs gaat volgend jaar proberen het fiasco van de editie van 2022 goed te maken, het Autosalon van Genève wil uit zijn as herrijzen na zijn verbanning naar Qatar en we wachten nog steeds om te zien wat Brussel voor ons in petto heeft onder zijn nieuwe organisator. Kortom, de autosalons proberen tegen alle verwachtingen in te overleven na drie jaar van tegenslag.
Aanwezig op alle beurzen
Nu, zonder de steun van de autofabrikanten is er geen show! Terwijl Volvo al heeft aangekondigd niet langer deel te nemen, Stellantis steeds minder zijn merken lijkt te willen vertegenwoordigen en D'Ieteren indirect de annulering van onze nationale show heeft veroorzaakt door af te zeggen, volgt Renault de tegenovergestelde weg. De Franse fabrikant heeft een persbericht vrijgegeven waarin het zijn betrokkenheid bij dit soort evenementen opnieuw bevestigt. Het zal bijgevolg aanwezig zijn op het autosalon van Genève in februari volgend jaar en op de Mondial de l'Auto in Parijs over een jaar.
"De auto-industrie is volop in beweging, met belangrijke innovaties om sociale en ecologische uitdagingen aan te gaan en tegemoet te komen aan de veranderende verwachtingen van klanten. Tegenover deze achtergrond worden autosalons showcases voor de belangrijkste ontwikkelingen die inspelen op de transformatie in mobiliteit, terwijl ze een plek blijven voor fabrikanten en bezoekers om hun passie voor autorijden te delen", legt de fabrikant uit.
Europese automobielsector mobiliseren
Renault grijpt de gelegenheid ook aan om zijn Europese concurrenten aan te spreken: "Om ervoor te zorgen dat de passie blijft bestaan, mobiliseert Renault Groep de sector, zodat deze shows een echt feest worden en bijdragen aan de invloed van de Europese industrie".