Toyota ProAce Max: een ongekend model in de geschiedenis van het merk
Sinds de teloorgang van de bestelwagen Hiace in 2013 werkt Toyota voor zijn bedrijfswagens in Europa samen met Peugeot en Citroën. In datzelfde jaar lanceerde het merk de Proace, een nauwelijks verhulde versie van de bestelwagens Expert en Jumpy met gewoon een andere badge. Daarna breidde het zijn aanbod van onderaf uit door vanaf 2019 de ProAce City op de markt te brengen, een kloon van de Peugeot Partner en Citroën Berlingo. Voeg daar de pick-up Hilux aan toe en Toyota had een vrijwel compleet LCV-gamma om het op te nemen tegen zijn rivalen op het oude continent. Er ontbrak alleen nog één model om het geheel perfect te maken: een grote bestelwagen, die het moest opnemen tegen de Peugeot Boxer en Citroën Jumper. Dit is nu werkelijkheid geworden met de Toyota ProAce Max, die binnenkort naar Europa komt! Zoek niet naar esthetische verschillen met zijn Franse, Duitse (Opel Movano) en Italiaanse (Fiat Ducato) rivalen, want afgezien van de logo's en badges zijn er geen...
Nieuwe grote bestelwagen
Toyota is heel voorzichtig geweest met dit nieuwe model en heeft het zich eigen gemaakt tegen lage kosten. Hij wordt aangeboden in zes carrosserievarianten en is tot 6,6 meter lang en 2,76 meter hoog om de laadruimte, die hier 17 m3 kan bereiken, te maximaliseren. Hij kan vijf Europese pallets vervoeren, met een laadvermogen van 1,5 ton en een trekvermogen van 2,4 ton. Hij is verkrijgbaar met een dieselmotor en een elektrische versie, met een actieradius tot 420 kilometer op één lading dankzij de 110kWh-batterij. Toyota belooft een oplaadtijd van 10% tot 80% in slechts 55 minuten met een 150 kW krachtige oplader. De ProAce Max is daarom in veel opzichten een innovatief model voor Toyota, waarmee het zich kan laten gelden op de Europese markt voor bedrijfswagens en een actieradius kan claimen die eindelijk compleet is. Rendez-vous deze zomer bij de dealer!