Toyota brengt drie soorten batterijen op de markt

1j geleden | Laurent Zilli

Denk jij ook dat de toekomst van mobiliteit zal bestaan uit verschillende oplossingen in plaats van slechts één? Toyota denkt er alvast zo over, en heeft een batterijstrategie uiteengezet.

Sommigen die tot de groene intelligentsia behoren, zijn geneigd te geloven dat Toyota tegen BEV's (batterij-elektrische voertuigen) is gekant. De realiteit, die in het verleden al meerdere keren is geverifieerd, is dat wanneer andere fabrikanten zich halsoverkop storten op een nieuwe technologie die nog onvolwassen is, Toyota later komt met een betrouwbare versie van deze technologie. Het merk loopt dus één of twee treinen achter als het gaat om elektrische auto's, maar vanaf 2026 zal het alle registers opentrekken. En we doen vandaag een weddenschap: als Toyota vanaf die datum mee inhaakt, dan zal dat zijn om een baken uit te zetten.

Toyota : drie batterijen

Trouw aan zijn credo dat elke mobiliteitsbehoefte een specifieke oplossing vereist, blijft Toyota alle wegen verkennen, inclusief de batterij. De strategie op dit gebied zal bestaan uit het aanbieden van verschillende soorten accu's, aangepast aan de behoeften of wensen van klanten. Het ene type zal zich richten op het verlagen van de prijs en het vergroten van de actieradius, terwijl een ander type zich zal richten op prestaties en laadsnelheid, enzovoort. De fabrikant is ook van plan om zijn vastestofbatterijen in 2027-2028 te lanceren, met claims over een actieradius tot 1.200 kilometer, opladen van 10 tot 80% in minder dan 10 minuten en een kostenverlaging van 50% ten opzichte van de batterijen die in 2026 worden gelanceerd. We zullen afwachten, maar Toyota is er zelden niet in geslaagd om zijn beloften waar te maken. Kortom, het is een beetje de autoversie van de Haas en de Schildpad.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in