Volkswagen ID.5 is ID.4 in trainingspak
Hoewel hij een eigen naam draagt, is de ID.5 GTX niets meer dan een beter gestroomlijnde variant van de ID.4. Het suffix GTX betekent dat hij zal worden uitgerust met de krachtigste aandrijflijn.
Van de ID.4 behoudt deze concept - want hij staat op de Münchense beursvloer officieel nog als concept car te blinken - het voorste gedeelte en waarschijnlijk het gehele interieur. Het profiel wordt vanaf de B-stijl echter steiler, met een lager scherende daklijn die eindigt in een kleine spoiler onderaan de achterruit.
Zonder alle technische details prijs te geven, laat Volkswagen weten dat deze ID.5 GTX zal worden uitgerust met twee elektromotoren, met meer dan waarschijnlijk hetzelfde vermogen als de onlangs gearriveerde ID.4 GTX, namelijk 299 pk. Door zijn snediger aerodynamica zal de nieuwkomer met een hogere actieradius kunnen uitpakken. Naar verluidt bedraagt die 497 km (WLTP), ofwel 17 kilometer meer dan de ID.4 GTX.
De productieversie wordt verwacht kort na de presentatie van de concept op de IAA in München (van 7 tot 12 september).