Volledig elektrische Volvo C40 wordt alleen online verkocht

3j geleden Nicolas Morlet

Tijdens een virtuele persconferentie heeft Volvo bevestigd dat het zich in de nabije toekomst enkel nog zal toeleggen op elektrische mobiliteit. De fabrikant onthulde meteen het eerste model van die nieuwe strategie: de C40.

 

Visueel is de C40 een XC40 met een gestroomlijnder dak achteraan. Volvo zegt dat het model "de hoge rijpositie behoudt die de klanten wensen." Al doet die C in de naam natuurlijk denken aan hun coupés van weleer (C30 en C70). Het zal ook Volvo's eerste auto zijn met pixelvormige koplampen.

Het interieur van de C40 lijkt sterk op dat van de XC40. Het wordt uitgerust met het multimediasysteem Android OS en is dus compatibel met de populairste apps. Voor een beter dierenwelzijn is er geen natuurlijk leder voor de bekleding gebruikt.

 

Update op afstand

Technisch is deze C, voor zover we kunnen nagaan, identiek aan de XC40 Recharge. De batterij heeft dus een capaciteit van 78 kWh. Door de betere aerodynamica biedt dat ongeveer 420 kilometer autonomie en een snellading tot 80% duurt niet langer dan 40 minuten. Software-updates op afstand (over-the-air of OTA) zullen het mogelijk maken deze prestaties te optimaliseren naarmate de technologie verbetert.

 

Made in Belgium

De C40 belichaamt dus de nieuwe richting van het merk. Hij vangt twee primeurs. Ten eerste is hij het eerste uitsluitend elektrische model van de Zweedse fabrikant, en ten tweede zal hij enkel via het internet te koop worden aangeboden.

En het goede nieuws voor België? Het model loopt in Gent van de band, naast de XC40.

 

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in