Volvo lanceert zich in een nieuw segment en wil gezinnen bekoren

1j geleden Stephane Monsin

Op 12 november presenteert Volvo een gloednieuw model. Het zal EM90 heten en tot de klasse van de monovolumes behoren, dat amper nog bestaat.

In Europa zijn MPV's zo goed als verdwenen en vervangen door de SUV's waar consumenten zo dol op zijn. Maar in China zijn MPV's nog steeds erg populair. En het is vooral voor deze markt dat Volvo met de EM90 op de proppen is gekomen, een 100% elektrische MPV. In het persbericht zegt het Zweedse merk: "De Volvo EM90 wordt wereldwijd gelanceerd op 12 november 2023. Hij zal op dezelfde datum beschikbaar worden in voorsbestelling voor onze Chinese klanten".

Op Chinese basis?

Volgens de eerste geruchten is de Volvo EM90 gebaseerd op de Zeekr 009, een submerk van de Chinese Geely-groep, waartoe ook Volvo behoort. Met batterijen van 116 of 140 kWh, groter dan in de Volvo EX90 SUV, zou de actieradius ongeveer 660 kilometer volgens WLTP kunnen bedragen.

"Mobiele woonkamer

In het persbericht heeft Volvo het over ‘een authentieke mobiele Scandinavische woonkamer’ en voegt eraan toe: "De nieuwe EM90 brengt je niet alleen van A naar B, maar geeft je ook de ruimte om van het leven te genieten." In een videopresentatie (zie hieronder) zien we dat het achterste gedeelte vier tegenover elkaar geplaatste stoelen rond een lage tafel heeft.

Verdere details worden de komende weken nog onthuld voorafgaand aan de lancering op 12 november.

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in