Bij Koenigsegg zijn ze het eens met Rimac, die zei dat hypercar-kopers eigenlijk niets anders willen dan een grote verbrandingsmotor. Maar de "3-pitter" is nog niet dood.
De Zweedse fabrikant van ultra-exclusieve hypercars kan nieuwe medailles aan zijn revers hangen. De Jesko heeft nieuwe records gevestigd, terwijl klanten wordt gevraagd hun auto niet te gebruiken.
De Zweedse hypercarfabrikant vond het zonde als je wens om bagage mee te nemen op reis in de weg kwam te staan van je verlangen naar snelheid. Dus hebben ze daar iets aan gedaan.
Christian von Koenigsegg zelf presenteert de ontwikkelingsvoortgang van zijn Gemera. Onder de motorkap ligt een "simpele kleine" driecilinder-motor, maar hij klinkt geweldig! En met een totaal vermogen van 1.700 pk, is hij ook behoorlijk efficiënt...
Deze aandrijflijn, ontwikkeld door het Zweedse sportwagenmerk Koenigsegg, is uiterst compact, licht en krachtig. Ze zal worden ingebouwd in de modellen van het bedrijf, maar ook worden verkocht aan andere fabrikanten.