Citroën kondigt een elektrische SUV "made in Europe" aan voor minder dan 25.000 euro

1j geleden | Nicolas Morlet

Te midden van zijn herstructurering spant Citroën zich in om klanten en investeerders gerust te stellen over de toekomst van het merk bij monde van de nieuwe ceo, Thierry Koskas. De baas van het merk sprak in het bijzonder over de toekomstige positionering van Citroën en kondigde de komst aan van een compacte SUV die toegankelijk is voor een zo breed mogelijk publiek.

In verschillende interviews met de Europese media sprak Thierry Koskas over deze toekomst. Zonder het over lowcost te hebben, wordt de autofabrikant het populaire en toegankelijke merk van de Stellantis-groep. De franjes en soms dure gadgets die we in het verleden in sommige modellen zagen, zullen verdwijnen. In plaats daarvan zal de nadruk liggen op rationaliteit, met innovatieve oplossingen om de kosten te drukken, zoals te zien was op de concept Oli tijdens het autosalon van Brussel (foto).

Koskas bevestigde ook zijn intentie om in de zeer nabije toekomst een kleine elektrische SUV aan te bieden die in Europa wordt geproduceerd (in Trnava, Slowakije om precies te zijn) en voor minder dan de symbolische 25.000 euro zal wordeb verkocht. Dit wordt de ë-C3, een elektrische SUV-variant van de volgende stadsauto van het merk, die qua lengte en breedte identiek is aan de huidige C3. De basisversie krijgt een actieradius van minstens 300 kilometer.

Dit belooft uit te draaien op een mooie strijd met de Volkswagen-groep en de Chinese merken in de race om elektrische auto's te democratiseren.

Nicolas Morlet (met Maxime Pasture)

Het laatste autonieuws

Vidéo


Gelieve marketing cookies te aanvaarden om video's te bekijken

Open voorkeuren

Aanmelden nieuwsbrief

Vergeet je niet in te schrijven op de nieuwsbrief

Ik schrijf me in