De Ferrari 550 Breadvan is terug
In 1962 bezat de directeur van het raceteam Serenissima een Ferrari 250 GT SWB die hij iets te traag vond tegenover de concurrentie. Toen Enzo Ferrari weigerde hem een GTO te verkopen, wendde hij zich tot ingenieur Giotto Bizzarrini om zijn auto competitiever te maken. De ingenieur bedacht een zeer speciale carrosserie met een veel gestroomlijnder profiel en verplaatste de motor naar achteren voor een betere gewichtsverdeling. Elegant was het niet, vandaar de weinig flatterende bijnaam “Breadvan”, maar er zat wel extra vaart in de staart. In 1962 won de auto in de 24 uren van Le Mans vóór de fabrieks-Ferrari's!
Als eerbetoon aan deze motorsportlegende kneedde Niels van Roij Design, de Nederlandse specialist op het vlak van custom carrosserie, een Ferrari 550 om in een Breadvan. Van de originele carrosserie is alleen de voorruit overgebleven. Al het overige is met de hand gevormd. Het interieur van deze unieke auto werd verbeterd, met kuipstoelen in alcantara en overal lederen bekleding.